Teman Kehidupan Seharian Ku

Dalam menjalani kehidupan seharian selain dari deretan buku-buku di dalam librari mini,aku juga ditemani oleh majalah-majallah yang turut mewarnai kehidupan ku.Inilah wajah 3 buah majallah yang begitu bermutu dan punyai sentuhan yang serasi dengan keperluan fizikal dan spiritual ummah.Semoga SOLUSI,ANIS dan Q&A akan tetap istiqamah dengan wadah yang sedia ada ini dan semakin dimantapkan dari masa ke semasa demi membendung lain-lain majallah yang bernafas jahiliah.

Bila membaca catatan Sdr. Abu Hassan Morad di kolum Sekapur Sireh Seulas Bicara di dalam buku Destinasi Haji & Ummrah,terdetik rasa kesal dihati dengan situasi di negara ku ini.Rupanya majallah-majallah islamik sebegini terpaksa mengharungi berbagai sepak terajang birokrasi demi untuk kelangsungan hidup dan terus berada di pasaran menemui pembaca.

Mungkin liku-liku yang dilalui itu seiras @ senada dengan yang dilalui oleh sekolah-sekolah agama rakyat yang terpaksa bergelut untuk terus hidup di sebuah Negara Islam ini.

Semoga semua yang kini berada di kedua-dua organisasi ini akan terus berjihad menyebarluaskan ilmu demi melaksanakan ferdhu kifayah.Dirgahayu!

Comments

Popular posts from this blog

FADHILAT DAN KHASIA SURAH EMPAT QUL

KHASIAT AIR KETUM

Khasiat Pokok Lidah Ayam