120 haghi saja lagi nih ......

120 haghi lagi ??? Dan kaa aku nak buat persiapan nih ??? Persiapan fizikal dan mental untuk ke sana.Manasik haji pun dok keliru lagi .... tak clear-clear lagi takat la ni bab kehendak-kehendak tawaf, saie,melontar,mabit,tahallul ... ada plak awal ngan thani ... jangan kata doa-doa tak hafal lagi,niat haji ngan umrah pun tak lekat di bibiaq lagi ... macam mana ni ??? Aku dah mula gelabah ni ??? Pegang kitab ni tak kena pegang kitab nu tak kena ... last-last buka diari dok bilang ada beghapa haghi lagi.

Oghang yang tak banyak dosa tak pa laa.Santai-santai saja depa pi sana.Ni aku yang dari muda sampai ke tua dok haghu bighu nih gerenti dah banyak dosa.Harap-harap tu bila pi sana dapat laa nak cover skit mana-mana yang patut.Opss bukan skit laa tapi kalau boleh nak minta diampunkan semua salah silap dan doa maksiat yang dah pernah aku buat kat dunia ni.

Dosa maksiat ni banyak.Yang ralit,yang terlupa ... yang tu seriau sangat tu.Dok sangka kata tak pa rupa-rupanya malaikat kigha jugak.Dosa maksiat kaki,tangan,hati,mata,telinga - aduiiii teghuk ooooo banyak tuuuuuu

Moga-moga doa ku diperkenankan.Mohon haji yang mabrur dan husnul khatimah.Boleh dapat kaaa??? Boleh kot !!!

Husnuzon ... "Sesungguhnya Aku dekat ....." "Mintalah nescaya Aku perkenankan" - Itu janji Allah swt .... mesti dapat punyer tapi ...... kena usaha laaa!!!

Haiyya alas solah .... Haiyya alaf falah
... solat dulu baru berjaya ............

Comments

Popular posts from this blog

FADHILAT DAN KHASIA SURAH EMPAT QUL

KHASIAT AIR KETUM

Khasiat Pokok Lidah Ayam