Saturday, May 08, 2010

Polis Tembak Remaja Lagi ......

Berita TV9 jam 8.00 tadi menyiarkan berita anggota Polis tembak remaja di Negeri Sembilan dan mangsa akhirnya terlantar parah di hospital.

Aku rasa dah sampai masanya anggota Polis yang tamat latihan itu ditapis dahulu tahap kawalan emosi diorang dan mana-mana yang mudah `lost control' tu diberikan cotar saja semasa bertugas.Bukannya nak menghina tetapi untuk kebaikan semua.

Apa yang nak aku highlight kat sini ialah pihak hospital tu.Dalam berita tu disiarkan temuramah dengan bapa simangsa yang menyatakan sedih dan kesalnya kerana pihak Polis tidak memaklumkan kejadian itu kepada beliau.Beliau hanya tahu melalui pihak hospital saja.Selepas itu disiarkan pula temuramah dengan Timbalan Menteri yang menyatakan pihak Polis tak dapat memberitahu keluarga mangsa kerana tak ada maklumat mengenainya.

Wah! Bangganya aku sebagai warga Kementerian Kesihatan Malaysia kerana punyai sebuah hospital yang anggotanya begitu dedikasi dalam tugas.Tanpa Unit Risikan pun anggota hospital ini dapat mencari maklumat dan menghubungi keluarga mangsa.Tahniah!

No comments:

Post a Comment