Monday, October 19, 2009

alahaiii ... tension nyerr di mahkamah

Seawal jam 8.30 pagi aku sudah pun bergerak keluar dari pejabat ke Mahkamah Majistret Alor Setar kerana mengadiri perbicaraan kes saman jabatan.Sebagai Pegawai Penyiasat kes aku tidak dapat mengelakkan diri dari dipaggil sebagai saksi bicara.

jam demi jam menunggu di bilik saksi dan kes tidak dipanggil juga.Letih lesunya mental bila `terikat' dengan satu tugasan yang tak ketentuan begini.Menunggu dan terus menunggu membuang masa dan akhirnya di maklumkan bahawa kes cuma akan disebut pada jam 2.30 petang nanti.

Aduhai tersiksanya jiwa.Inilah part yang cukup menjemukan dalam bidang tugas ku.Tak mampu untuk melatih mental ini supaya tidak stress kerana alah bisa tegal biasa.Badan rasa letih lesu walau pun hanya `duduk-duduk saja' tak buat kerja apa pun!

Hanya sekitar 30 minit sahaja aku berada di kandang saksi. Disoalsiasat oleh prosiding mahkamah sedangkan separuh hari telah masa terbuang begitu saja menanti menunggu kes disebut.Bilik saksi bukanlah suatu tempat yang `nyaman' kalau nak diisi masa dengan aktiviti membaca.

No comments:

Post a Comment