Saturday, July 30, 2011

Pengurusan Masa @ Usia @ Nyawa

Pantasnya detik demi detik masa berlalu datang dan pergi,tapi aku masih tetap begini,masih leka dan panjang angan-angan sedangkan jatah usia semakin memendek dan kematian bila-bila saja.... betapa terpedayanya aku dengan dunia!

Aduhai masa @ nyawa - Sesungguhnya aku ni kekal merugi dan menganiayai diri sendiri.

Ayuh! bangunlah aku .... berdiri - bertatih - jom berlari! Pantas kerana masa semakin singkat! ..... TERUS BERGERAKKKKKKKKKKKKK ............. CARILAH KEREDHAAN ALLAH SWT.

Sabda Rasulullah SAW "Adalah dikira sebagai tanda berpalingnya Allah Taala dari seseorang hamba apabila ia selalu mengerjakan perkara yang tidak berfaedah.Dan seandainya ada satu saat sahaja daripada umurnya yang telah digunakannya pada barang yang bukan merupakan tujuan hidupnya (iaitu beribadat kepada kepada Allah)maka layaklah bahawa akan panjang penyesalannya (pada hari kiamat nanti dan siapa yang umurnya lebih daripada 40 tahun sedangkan kebaikannya masih belum dapat melebihi kejahatannya maka layaklah ia mempersiapkan dirinya untuk memasuki api neraka".

Astaghafirullah!

Ramadhan alMubarak ini aku bertekad untuk menyiapkan catatan kembara takwaa 1431H ku ke Makkatul Mukarramah dan Madinatul Munawwarah menunaikan tuntutan Rukun Islam ke 5.Bukan niat untuk berbangga @ riak tetapi untuk catatan peribadi buat renungan atau tatapan di masa depan dan jika berbetulan dapat dijadikan panduan @ pedoman buat anda-anda yang akan bersama kembara takwa ke sana di masa mendatang,Insha Allah!

No comments:

Post a Comment