Program Realiti YB Mat Sabu - Mat Indera

Seronok betul bila dok ikuti kisah Mat Sabu - Mat Indera yang sedang heboh hangat sekarang nih kat suratkhabar,tv dan juga blog-blog.Seolah-olah sedang menonton program realiti kat tv plak.

Satu demi satu personaliti muncul bersuara.Dari tokoh politik ke tokoh akedamik dan berbagai -bagai tokoh disiplin lain lagi.Semuanya mahu memberi pendapat dengan berbagai-bagai intonasi agar didengari.

Pastinya umum melihat dan mendengar semua itu dengan berbagai-bagai persepsi penilaian terhadap individu berkenaan.Dan pastinya ada yang tertanya-tanya ditahap manakah tahap akedamik @ ketokohan individu tersebut?

Teringat dalam suatu ceramah (bukan ceramah politik) Dato Dr. Harun Din ada bercerita - cerita misalan.Kisahnya dalam satu mesyuarat yang sedang membincangkan satu masalah berbangkit dan mahu memutuskan jalan penyelesaiannya.Rata-rata ahli mesyuarat memberi pendapat - mencadangkan atau membangkang tetapi ada seorang ahli mesyuarat tu diam jerr tak bersuara.

Masing-masing tertanya kenapa dia ni diam jerr.Mungkin dia tak tahu langsung mengenai isu yang dibincangkan itu atau pun dia ada idea tapi jenis orang malas bercakap - nak dengar dan tengok jerr pas tu bila time undi nak pilih keputusan baru nak angkat tangan.

Bia sesi round table pengerusi mesyuarat pun meminta semua ahli mesyuarat memberi komen sorang demi sorang terhadap isu tersebut.Mahu tak mahu si dia ni pun terpaksalah bercakap juga.

Jika tadi semasa dia diam - orang lain tertanya-tanya samada dia nih tahu atau tidak tetapi bila dia dah mula bercakap - confirm! dia nih memang tak tahu pun hal yang dibincangkan tu.

Tahniah YB Mat Sabu - anda berjaya menjolok dan melatahkan individu-individu tertentu yang dah pun bersuara dan rakyat 1Malaysia semakin mengenali siapa mereka dan re-grading ketokohan mereka.

Ini pendapat aku lerr .... anda setuju tak ???

Comments

Popular posts from this blog

FADHILAT DAN KHASIA SURAH EMPAT QUL

KHASIAT AIR KETUM

Khasiat Pokok Lidah Ayam