Imam Malik berbuka puasa .....

Pada satu hari, Imam Malik bin Anas menangis ketika hendak berbuka puasa. Ketika ditanya oleh muridnya, beliau berkata "Aku sedih melihat makanan yang banyak kerana terkenangkan Rasulullah s.a.w. Baginda berbuka dengan makanan yang sedikit tetapi amalannya banyak. Sedangkan aku berbuka dengan makanan yang banyak, tetapi amalanku sedikit.."

Terpalu hati ku bila membaca kisah ini kerana .... aku berbuka puasa dengan lagi banyak makanan tetapi   amalan laaaagi la sikit .... tapi aku tak sedih pun!

Kerasnya hati ku ini.

Ya Allah! Kau lembutkanlah hati ku dan Kau sembuhkanlah penyakit hati ku ini.Sesungguhnya aku sentiasa ingin berubah ..... berubah menjadi hamba Mu yang berkualiti ..... perkenankanlah Ya Allah!

Comments

Popular posts from this blog

FADHILAT DAN KHASIA SURAH EMPAT QUL

KHASIAT AIR KETUM

Khasiat Pokok Lidah Ayam