Sunday, September 20, 2015

SYAIKH KURAYYIM ROJEK,SYAIKHUL QURRA,SYRIA

Kalian lihat sendiri betapa ulama' yang berusia 93 tahun, datang dari bumi Syam yang sedang bergolak, saat ini sedang melawat Malaysia, diiringi Ustaz Nazmi Karim, Beliau Syeikh Kurrayim Rajih masih mengulangi membaca dan membaca Al Quran dan mengulang hafalan Al Quran, walaupun beliau sudah bergelar Syeikh Qurra' Bilaad Syam.

Ditanya apa rahsia dia sihat walaupun lahir tahun 1922 berumur 93 tahun.. "Beliau menyatakan bila kamu jaga Al Quran, Allah menjaga kamu". Mengulang matan Qiraat Syatibiyyah wa Durrah, diatas kereta, feri dan dimana sahaja..

Bandingkan dengan kita? Malu rasanya.. Allah..


Kata Sheikh Kurayyim 

"Kami di Syria dulu macam kamu hidup selesa sehinggalah kami alpa kerana membiarkan saja Syiah bertapak secara senyap...akhirnya sekarang Syiah memerintah kami, membunuh anak-anak kecil kami dengan kapak, merogol wanita ahli Sunnah Wal Jamaah.

Pesan ku pada kalian di Malaysia jangan alpa dan jangan sesekali biarkan Syiah bertapak di sini jika kamu tidak mahu terjadi seperti yang menimpa kami.Jangan kamu lakukan kesilapan yang kami lakukan kerana membiarkan mereka (Syiah).Mereka adalah agenda Amerika dan Yahudi.Pengasas mereka adalah Abdullah bin Saba (yahudi yg berpura-pura masuk Islam)

Aku doakan kamu di Malaysia tidak berlaku seperti kami di Syria...Amin!


Sumber : Ustaz Ahmad Dusuki

Nota ku : Wahabi juga diasaskan oleh Yahudi,makanya wajar diawasi juga.

No comments:

Post a Comment